تغییرات جدید در احیاء قلبی ، ریوی و مغزی

این مطلب توسط یکی از دوستان عزیزم و یکی اعضای خوب ایستگاه پرستاری برای اینجانب ارسال شد و بنده برای استفاده همه عزیزانم ، روی سایت Upload کردم . این مطلب در مورد آخرین تغییرات در CCPR یا احیا قلبی ، ریوی و مغزی هستش و منبع اون حوزه آموزش و پژوهش اورژانس تهران هستش امیدوارم مورد استفاده عزیزان قرار بگیره . هنوز قول بنده در مورد آماده کردن یک مطلب جامع و کامل در مورد ACLS و CPR پیشرفته سر جاش هستش و در فکر آماده کردن یک مطلب خوب برای همه عزیزانم هستم .

CCPR 2

۱- تغییرات عمده در اقدامات پایه حیات (BLS) در بزرگسالان :

  • تاکید بر انجام ماساژ قلبی با کیفیت بالا که به صورت فشردن سریع و با عمق مناسب در تمامی بیماران (Push Hard & Push fast) و اجازه برگشت قفسه سینه به حالت اول بعد از هر بار فشردن آن (Chest Recoil) و به حداقل رساندن وقفه در هنگام انجام ماساژ قلبی برای فعالیت هایی مثل بررسی نبض و ریتم بیماران ، لوله گذاری داخل تراشه و رگ گیری در پروتوکل های جدید مورد تاکید می باشد .

CCPR

  •  تصمیم برای شروع احیاء قلبی – ریوی در زمانی که بیمار غیر پاسخگو بوده و تنفس طبیعی ندارد صورت میگیرد
  • احیاگران باید برای انتخاب محل انجام ماساژ قلبی دست خود را در مرکز قفسه سینه بیمار قرار داده و از تلف کردن وقت با بکا رگیری روش Rib margin که دیگر توصیه نمی شود خودداری کنند .
  • نسب ماساژ قلبی به تهویه مصنوعی در تمام قربانیان ایست قلب بزرگسال ۳۰:۲ می باشد . این میزان همچنین برای اطفال و شیر خواران( به غیر از نوزادان ۲۸ – ۰ روزه و نوزادان تازه متولد شده ) وقتی که احیا توسط یک نفر یا توسط احیا گران غیر حرفه ای صورت میگیرد در نظر گرفته می شود.
  • برای مطالعه ادامه مطلب و همچنین دانلود جزوه PDF مطلب حاضر ، روی download کلیک کنید
  • حجم جزوه ۵۸۸ kB می باشد .

downloadbooks

 گرد آورنده و تنظیم : صادق دهقانی زاده

  • توجـــــه :
( استفاده از این مطلب به هر صورتی بدون منبع ، بدون نام و لینک ایستگاه پرستاری و نام گرد آورندگان آن ممنوع و خلاف شرع و قانون است )

درباره ی صادق دهقان زاده

من صادق هستم عاشق پرستاری ، از کاری که دارم انجام میدم خیلی خوشحالم . این سایت رو با هدف کمک به ارتقا سطح علمی جامعه پرستاری تاسیس کردم اگه از مطالب اینجا راضی بودید شما هم به کمک من بیاید .

۲ دیدگاه

  1. سلام فکر میکردم نسبت ماساژ۱۰۰:۲بود طبق AHA2010 ,ولی واقعا ۳۰:۲ واقعی تر به نظر میاد از فکر ماساژدادن بیشتر بازوهام درد میگیره!

  2. با سلام و ممنون از وبسایت بسیار پر محتوا و مفیدتون

    من یه سوال از خدمتتون داشتم و امروز به جوابش نیاز دارم چون فردا باید کنفرانس بدم

    برای آموزش CPRپایه دیروز کلاسی بودم که مدرسش میگفت باید ۵۰:۱ ماساژ و تنفس داد حتی برای سیکل بعد باید از۵۱ شمرد نه از یک،در غیر این صورت صحیح نمیباشد. ولی هر چقدر سرچ کردم چیزی پیدا نکردم آیا نسبت تغییر پیدا کرده؟
    ممنون میشم اگه راهنماییم بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.